بهترین روش های ایجاد دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

دکوراسیون داخلی در خانه اهمیت بسیاری دارد زیرا جذابیت خانه علاوه بر این که آرامش و راحتی خاصی برای شما فراهم می کند باعث می شود خانه شما با قیمت مناسب تر و راحت تر به فروش یا اجاره برسد حتما نیاز نیست خانه خود را از صفر بسیازید شما می توانید با انجام بازسازی خانه محل زندگی خود آن را جذاب کنید اگر دوست دارید بودجه کمی برای این کار کنار بگذارید و راحت و ساده بازسازی را انجام بدید در این مقاله به طور کامل شما را با دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه آشنا خواهیم کرد. 

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟

در ادامه به طور کامل با موارد مهم و جزئیات نحوه بازسازی آشپزخانه آشنا خواهید شد

فهرست مطالب

قصد بازسازی خانه خود را دارید؟
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

برای زیبایی بیشتر خانه ها باید چیدمان و انتخاب وسایل بر پایه اصولی علمی باشد. ایجاد هماهنگی بین المان های مختلف چه از نظر سبک و چه رنگ و طرح زیبایی واقعی را ایجاد می کند که به این علم دکوراسیون داخلی و معماری داخلی گفته می شود. وقتی رنگ ها و وسایل خانه جلوه چشمگیری پیدا کنند، دکوراسیون داخلی وجود دارد.

تغییر دکوراسیون با وسایل ساده

تغییر دکوراسیون با وسایل ارزان

تغییر دکوراسیون با وسایل ساده

برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه می توان از وسایل ساده اما تاثیرگذار استفاده کرد. مثلا استفاده از آیینه که هزینه ای زیاد هم ندارد برای بزرگتر شدن فضای خانه و شیک و لوکس شدن محیط خانه، انتخاب هوشمندانه ای است. در انتخاب قاب اینه هم دقت نمایید تا با دیگر المان ها در فضا هماهنگ و هم رنگ باشد. می توانید قاب ایینه را هم از وسایل ارزان و کم هزینه انتخاب نمایید.

از قفسه هایی کم هزینه اما ساده و مدرن هم می توان برای قرار دادن وسایل ساده و تابلوهای کوچک استفاده کرد. با کمی خلاقیت می توان ایده های خاص و نابی را خلق کرد. قرار دادن تابلویی سفید و کوچک در کنار گلدان کوچک و مینیمال تیره رنگی روی قفسه های ظریف و تیره، بسیار زیبا خواهد شد.

ایده های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون منزل

با ایجاد تغییرات کوچک در دکوراسیون داخلی خانه می توان زیبایی فوق العاده و خاصی را ایجاد کرد. محیطی را منحصر به فرد و جذاب نمود.

استفاده از گلدان های خاص و مدرن و مینیمال و قاب های چوبی دیواری و یا کوسن هایی با طرح ها و رنگ های مناسب با فضا می تواند دموراسیون داخلی زیبایی را خلق کند. استفاده از لامپ های دیواری و آباژورهای ساده و مدرن در زیبایی خانه بی تاثیر نیست.

برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه فقط جای وسایلی چون قاب عکس ها و فرش و حتی پرده ها را تغییر دهید. گاهی خرید پرده های بزرگ، زیبایی فوق العاده ای به فضا و خانه می بخشد. امتحان کنید!

می توان قسمتهای ضخیم در پرده را تغییر داد تا نور طبیعی وارد خانه شود با این کار فضا دلباز و مدرن و شاد می شود. استفاده از مبلمان تک در دکوراسیون داخلی هم در کنار مبلمان و شومینه و حتی میز ناهارخوری، ایده مناسبی در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه است.

دکوراسیون داخلی با نورپردازی در فضا

دکوراسیون داخلی با نورپردازی مدرن

دکوراسیون داخلی با نورپردازی در فضا

تاثیر نور و نورپردازی را در دکوراسیون داخلی اهمیت داده و دست کم نگیرید. چیدمان و گونه قرارگیری وسایل با نورپردازی باید همخوانی داشته باشد تا طراحی داخلی اصولی داشته باشیم و زیبایی فوق العاده ای خلق گردد.

میزان نور باید بر اساس ابعاد فضا تعیین شود. هم از نور طبیعی و هم مصنوعی در فضا باید استفاده شود. انتخاب نور باید بر اساس کاربرد ان باشد. مثلا برای اتاق مطالعه، باید از نورپردازی نقطه ای استفاده شود.

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

تغییر دکوراسیون کمترین هزینه

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

تغییر دکوراسیون برای خانه های قدیمی کمی بیشتر هزینه می خواهد اما می توان با استفاده از ایده هایی خاص، دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه را برقرار کرد.

می توان با خرید و تهیه وسایل کم هزینه تر و کاربردی تر، دکوراسیون خانه های قدیمی را تغییر داد.

با تغییر در سیستم نورپردازی خانه های قدیمی، تعویض لوسترهای قدیمی و استفاده از لامپ های جدید و زیباتر، قرار دادن لامپ ها درون سقف و ایجاد سقف کناف، همه از موارد مهم در تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه است. می توان به جای خرید کابینت جدید، ان را تعمیر کرد و رنگ امیزی نمود با از برچسب های کابینت به طرح ام دی اف استفاده نمود. می توان هود زیبایی را خریداری کرد تا تغییر اساسی در اشپزخانه قدیمی صورت دهد.

نکات مهم  و طلایی در تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

  • در نورپردازی برای تغییر دکوراسیون دقت نمایید که از چه نوری با چه رنگی در کجا باید استفاده شود. به طور مثال، نورهای افتابی یا سفید گرم برای اتاق ها و هتل ها و جاهایی که برای استراحت کردن است، استفاده می شود. نور سفید و یا خنثی هم برای فضاهای آموزشی کاربرد دارد.
  • تابلوها در ابعاد مناسب باید انتخاب شوند و در ارتفاع مناسبی هم قرار گیرند که بستگی به ابعاد اتاق و بلندی سقف هم دارد.
  • مبلمان باید بر اساس فضای اتاق و ابعاد فرش انتخاب شود. با سبک و متراژ فضا باید تناسب برقرار کند.
  • از ورودی خانه غافل نباشید که می توان با ایده هایی از دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه، فضایی خاص را ایجاد نمود.
  • وسایل اضافه را از فضای اتاق حذف نمایید تا تغییر اساسی در دکوراسیون ایجاد شده و نظم و سادگی خاصی برقرار شود.
  • بارنگ کوسن ها بازی کنید و با خرید و تعویض رویه کوسن ها، تنوع رنگی و تغییر دکوراسیون قابل توجهی را ایجاد نمایید.
  • از عناصر طبیعی گل و گیاه در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه استفاده نمایید.

در نهایت

در این مطلب به نکات مهم و اساسی در ارتباط با دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه اشاره شده است. با کمی خلاقیت و مشاهده نمونه هایی از پروژه های دکوراسیون داخلی، می توانید ایده بگیرید و چیدمان خاصی را خلق نمایید. برای مشاوره و راهنمایی می توانید با تیم حرفه ای و مجرب دکوراسیون داخلی هوما360 از صفحه تماس باما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برای دکوراسیون داخلی مدرن نباید از کاغذ دیواری شلوغ و پر از طرح و داماسک استفاده  کنید.

در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه از اکسسوری های برنز و مسی اصلا استفاده نمی شود. اکسسوری های استیل و ساده استفاده می شود.

پرده مناسب برای دکوراسیون داخلی کم هزینه از پانچ و حریر ساده است. از پرده های ضخیم که مانع ورود نور طبیعی به خانه می شود هم جلوگیری شود.

5/5 - (1 امتیاز)