طراحی محوطه ویلا (ایزدشهر)

طراحی محوطه ویلا (ایزدشهر)

بازسازی ساختمان ویلایی
طراحی محوطه ویلا (ایزدشهر)

ویلای خانواده آقای دکتر خدیوفر در زمینی با مساحت محدود در دو طبقه طراحی شده است. درخواست کارفرما توجه ویژه به فضاهای جمعی سرپوشیده و روباز بود. به این منظور در طراحی  پلان معماری تنها یک اتاق خواب مهمان، سرویس بهداشتی مهمان و آشپزخانه در نظر گرفته شد باقی مانده متراژ به پذیرایی و نشیمنن و بدون هیچ جدا کننده ای اختصاص داده شد و در طبقه دوم دو اتاق مستر به همراه کلوزت و دو تراس یکی مختص اتاق خواب و دیگری با مساحت زیاد به عنوان فضای جمعی رو باز توسط شرکت بازسازی ساختمان هــوما طراحی شد.

معماری داخلی ویلایی
طراحی داخلی ویلایی

پروژه ویلایی ( ایزدشهر)

به علت محدودیت مساحت و وجود درخت های با ارزش در زمین امکان ساخت و ساز فضاهای جمعی در حیاط وجود نداشت بنابراین تصمیم به انتقال این فضا از حیاط  به طبقه اول گرفتیم.از حسن های مهم این طراحی می توان به حفظ محرمیت و ایجاد تراس خصوصی که از درب ورودی و کوچه دید مستقیم ندارد اشاره کرد برای این منظوردر طراحی معماری تراس در پشت ساختمان در نظر گرفته شد. امکانات این بخش شامل باربیکیو، سینک برای شستشو به صورت مسقف، میز نهار خوری و مبلان اشاره کرد. تمامی موارد ذکر شده از جنس سیمان در نظر پرفته شده است تا نیازی به جا به جایی آن ها در زمان بارش باران و برف و یا در زیر نور آفتاب که به وسایل چوبی آسیب وارد مینماید، نباشد و تنها تشکچه ها به داخل انتقال پیدا کنند.

متریال در نظر گرفته شده برای ساخت این ویلا سیمان سفید و در قسمت های داخلی تراس اتاق خواب و بخشی از نمای پشتی از چوب فرآوری شده می باشد.

بازسازی ساختمان ویلایی