طراحی داخلی خانه ۱۸۰ متری + نحوه چیدمان وسایل

طراحی داخلی خانه ۱۸۰ متری نسبت به آپارتمان های کوچک بسیار ساده تر می باشد. در حقیقت افراد هنگام انتخاب یک سبک مناسب از دکوراسیون داخلی برای این فضا ها کم تر با چالش مواجه می شوند. امروزه خانه هایی با این متراژ کاملا ایده آل هستند و ۴ تا ۶ نفر از اعضای خانواده به راحتی می توانند در کنار هم در این خانه ها زندگی کنند. برای آشنایی با نحوه طراحی داخلی 180 متری کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟

در ادامه با تمامی موارد مربوط به طراحی داخلی خانه 180 متری آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

طراحی داخلی خانه ۱۸۰ متری

برای طراحی داخلی خانه ۱۸۰ متری باید دقت داشته باشید که این فضا شامل یک سالن پذیرایی نسبتا بزرگ می باشد و معمولا دو یا سه اتاق خواب با ابعاد مناسب دارد. این فضا می تواند از بخش های مختلفی تشکیل شده و علاوه بر سالن پذیرایی شامل سالن نشیمن نیز باشد. برای طراحی این سالن می توانید یک دست مبلمان یو و یا ال بچینید و فضایی برای استراحت و صحبت کردن افراد خانواده با هم فراهم کنید. همچنین می توانید در این قسمت یک تلویزیون قرار دهید تا افراد برای تماشای تلویزیون از همین فضا استفاده کنند. طراحی داخلی این خانه شامل آشپزخانه و سرویس های بهداشتی نیز می باشد.
برای سقف کاذب سرویس ها بهتر است که از ورق های پی وی سی کاملا ضد آب استفاده کنید و با توجه به ابعاد فضا یک روشویی مناسب انتخاب نمایید. برای پوشش دهی دیوار و کف سرویس ها و آشپزخانه بهتر است که از سرامیک های مرغوبی استفاده کنید که علاوه بر زیبایی دوام بالایی داشته باشند. برای سقف کاذب آشپزخانه نیز می توانید از کناف، ام دی اف و یا سقف های مجازی استفاده کنید.

اصول طراحی داخلی خانه 180 متری

نحوه چیدمان مبلمان در خانه ۱۸۰ متری

برای این که یک دکوراسیون لوکس و بسیار زیبا داشته باشید بهتر است که اصول چیدمان در بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه ۱۸۰ متری را فرا بگیرید. یکی از مهم ترین المان ها و عناصر موجود در این فضا ها مبلمان می باشد. در قسمت سالن پذیرایی این نوع فضا ها می توانید از دو دست مبلمان استفاده کنید. بهتر است که یک دست مبلمان سلطنتی و یا کلاسیک را در کنار یک ست مبل ال و یا راحتی قرار دهید و با چیدمان مناسبی آن ها را بچینید. برای چیدن این مبلمان ها می توانید از روش های مختلفی استفاده کرده و آن ها را به سبک های گوناگونی بچینید. بهتر است که مبل راحتی و یا ال خود را در مقابل میز تلویزیون قرار دهید و فضایی خصوصی برای اعضای خانواده فراهم نمایید.
مبل سلطنتی و یا کلاسیک خود را در سمت دیگر سالن پذیرایی بچینید و فضای مناسبی برای مهمان ها آماده کنید. از آن جایی که سالن پذیرایی در خانه هایی که متراژ بالایی دارند، بزرگ هستند می توانید یک میز ناهارخوری ۴ یا ۶ نفره نیز در قسمت پایینی خانه خود بچینید و از این طریق فضایی لوکس و لاکچری خلق کنید. البته گاهی اوقات با قرار دادن یک جزیره در آشپزخانه و چیدن چند صندلی در اطراف آن فضای مناسبی برای سرو غذا فراهم می شود و دیگر نیازی به داشتن یک ست میز و صندلی غذاخوری نیست.

نحوه چیدمان مبلمان در خانه ۱۸۰ متری

حفظ تعادل و توازن در چیدمان عناصر خانه ۱۸۰ متری

در طراحی داخلی خانه ۱۸۰ متری باید یک سقف کاذب مناسب داشته باشید که بیش از حد شلوغ نب نحوه چیدمان المان های موجود در فضا به تعادل آن ها توجه کنید. نحوه چیدمان مبلمان و اکسسوری های موجود در فضا باید به گونه اشد. انتخاب یک سقف کاذب مجازی و یا کناف با طراحی ساده و لوکس می تواند در خلق فضای داخلی زیبا و جذاب بسیار موثر باشد. درای باشد که فضایی متوازن ایجاد کند. برای این کار بهتر است که یک دست مبلمان را در یک سمت سالن و دست دوم مبل را در سمت دیگر خانه قرار دهید. در طرف مقابل هر مبل و یا یک میز قرار دهید تا تعادل به طور کامل برقرار باشد.

در شرایطی که تمایلی به این همه نظم در فضای داخلی ندارید و می خواهید فضا با کمی بی نظمی و تضاد همراه باشد نیز می توانید از سبک های مدرن تر چیدمان کمک بگیرید. به طور مثال می توانید یک بخش از فضا را با مبلمان ها پر کنید و برای طرف مقابل این فضا از یک یا چند گلدان و یا آباژور استفاده کنید.

توجه به رنگ ها در چیدمان خانه ۱۸۰ متری

برای طراحی داخلی خانه ۱۸۰ متری بهتر است که به رنگ ها توجه ویژه ای داشته باشید. رنگ دیوار ها باید با رنگ عناصر به کار رفته در فضا مطابقت داشته باشد. بهتر است که از کاغذدیواری هایی شاین دار برای پوشش دهی دیوار های سالن پذیرایی استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که یک دیوار را به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته به صورت تی وی وال در بیاورید. برای این کار می توانید با استفاده از کناف، ام دی اف و یا کاغذدیواری های سه بعدی و یا طرح ها دیوار مورد نظر را پوشش دهید و میز تلویزیون را جلوی آن بگذارید. این کار می تواند سبب ایجاد یک فضای داخلی زیبا و چشم نواز شود و یک سالن پذیرایی مدرن خلق نماید. برای انتخاب کاغذدیواری بقیه دیوار ها بهتر است که به رنگ تی وی وال دقت کنید و بر اساس آن تناژ رنگی مناسبی را انتخاب نمایید.
هماهنگی رنگ در فضای داخلی فقط به دیوار ها ختم نمی شود و بهتر است که مبلمان، پرده و یا فرش ها را نیز با هم هماهنگ کنید. البته لازم نیست که همه آن ها دقیقا یک رنگ داشته باشند اما برای هماهنگی بیش تر بهتر است که تناژ رنگی مشابهی داشته باشند و یا این که از رنگ های مکمل در این فضا ها استفاده نمایید.

کلام آخر

طراحان دکوراسیون داخلی معتقد هستند که طراحی داخلی خانه ۱۸۰ متری نسبت به فضا های کوچک تر بسیار ساده تر می باشد. برای این نوع فضا ها می توانید از سبک های مختلفی از فضای داخلی استفاده کنید و با توجه به سبک انتخابی خود المان های مناسبی را برگزینید. در هنگام انتخاب عناصر باید به تناسب رنگ ها توجه کنید و آن ها را با توجه به اصول خاصی بچینید. کاغذدیواری های مناسبی برای فضای داخلی انتخاب کنید و توجه داشته باشید که کاغذدیواری ها باید با هم هماهنگ باشند.

سوالات متداول

در این گونه فضا ها باید از کابینت هایی از جنس ام دی اف های گلاس استفاده کنید و بهتر است که دو رنگ مختلف از این ورق ها را با هم ترکیب کرده و فضایی زیبا خلق کنید.

– استفاده از کشوها و ظروف قابل تنظیم برای ذخیره وسایل کوچک و لوازم آشپزخانه می‌تواند فضای بیشتری را برای شما ایجاد کند.

– استفاده کردن از قفسه‌ها و قاب‌های نصب شده روی دیوار برای ذخیره و نمایش لوازم آشپزخانه و وسایل تزئینی

  1. بهتر است که از سقف کاذب مناسبی استفاده کنید و با نورپردازی بر روی این سقف ها فضایی روشن و دلباز ایجاد کنید. باید دقت داشته باشید که با توجه به متراژ‌ فضا و ابعاد پنجره ها به تعداد مشخصی از هالوژن های سقفی احتیاج خواهید داشت.

– استفاده کردن از میز جمع‌وجور و نصب بر روی دیوار برای سطح کار موقتی

– استفاده از ترازوی برقی قابل جمع‌شدن و دستگاه‌های آشپزی با اندازه های کوچک

برای این کار ابتدا نورپردازی های لازم را در سقف انجام می دهند و سپس سقف های طرح دار را بر روی نورپردازی ها نصب می کنند. این کار سبب می شود تا فضایی بسیار لوکس و جذاب ایجاد شود.

Rate this post