0 تا 100 طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

دکوراسیون اتاق نوزاد اهمیت بالایی در رشد و تحرک نوزاد دارد. با توجه به این امر بسیاری از والدین در همان ابتدای بدو تولد نوزاد خود به فکر یک اتاق برای نوزاد خود هستند و همه تلاش خود را به کار می گیرند که اتاق نوزاد خود را به بهترین شکل طراحی کنند. در زمان طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد به این نکته دقت داشته باشید که نوزاد به خیلی از وسایل احتیاج پیدا نمی کند و شما مجبور نیستید که از همان ابتدا همه وسایل را برای آن خریداری کنید. توجه به این نکته بسیار مقرون به صرفه خواهد بود به این دلیل که نیاز به هزینه اضافی برای خرید وسایل نیست. ما در ادامه ایده های طراحی دکوراسیون برای اتاق نوزاد را برای شما بیان می کنیم تا با بکارگیری این ایده ها بتوانید اتاق نوزاد را به بهترین شکل طراحی کنید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟

در ادامه به طور کامل با موارد مهم و جزئیات دکوراسیون اتاق نوزاد آشنا خواهید شد

فهرست مطالب

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم
قصد بازسازی و دکوراسیون داخی دارید؟
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

خرید لوازم ضروری برای دکوراسیون نوزاد

از مهم ترین مراحل در بازسازی و دکوراسیون داخلی هر بخشی از خانه وسایل آن است. در همان ابتدای خرید وسایل برای دکوراسیون اتاق نوزاد باید به این نکته دقت داشته باشید که وسایل جادار و بزرگ تر را خریداری کنید. کمد بزرگ با تعداد کشو زیاد برای قرار دادن لباس های سرهمی کودکان نیاز است. از طرفی فرش مناسب با طرح و رنگ دیوارهای اتاق کودک نیز لازم است خریداری کنید. خرید وسایل جادار و بزرگ این امکان را به شما می دهد که وسایل ریزتر و کوچک تر را به صورت منظم در آنها جاسازی کنید. 

استفاده از کاغذ دیواری متناسب با جنسیت نوزاد

قبل از انتخاب کاغذ دیواری و نصب آن باید تا زمانی که جنسیت نوزاد مشخص می شود صبر کنید. در واقع با توجه به اینکه نوزاد شما دختر یا پسر است می توانید در بین طرح های متنوع کاغذ دیواری مناسب ترین رنگ و طرح را انتخاب کنید.
با کاغذ دیواری های فانتزی در طرح ها و رنگ های متنوعی شما می توانید فضای اتاق نوزاد را جذاب تر و زیباتر کنید.

استفاده از کاغذ دیواری متناسب با جنسیت نوزاد

رنگ اتاق

در زمان انتخاب و تصمیم گیری برای رنگ دکوراسیون اتاق نوزاد همه نگاه ها به سمت رنگ سفید معطوف می شود. البته رنگ سفید زیبا است و می توان متناسب با آن تخت خواب، کمد، قفسه و مبلمان را نیز طراحی کرد. در این بین رنگ هایی همچون صورتی، سبز، خاکستری نیز رنگ های خوبی برای اتاق نوزاد هستند که می توان با تزئینات دیگر فضای زیباتری را در اتاق نوزاد ایجاد کرد.
البته با توجه به جنسیت نوزاد، رنگ هایی زیباتری و مناسب تری نیز هستند که می توان با توجه به سلیقه هر کدام را به کار برد. به طور مثال برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر رنگ هایی همچون صورتی و گلبهی زیبا است و برای نوزادان پسر نیز رنگ خاکستری و آبی مناسب است.

نورپردازی

در دکوراسیون اتاق نوزاد بهتر است از یک نور ملایم و منحصر به فرد استفاده کنید. بکاربردن یک نور ملایم و پرده حریر در پنجره فضای زیباتر و آرامبخشی را در اتاق نوزاد ایجاد می کند.

چیدمان

بعد از خرید لوازم ضروری و غیر ضروری برای دکوراسیون اتاق نوزاد بهتر است چیدمان زیبایی از وسایل داشته باشیم. شلوغی اتاق نوزاد موجب استرس و اضطراب در نوزاد می شود که برای جلوگیری از چنین مشکلی بهتر است چیدمان سبک و راحتی را در اتاق نوزاد داشته باشید و وسایلی که دست و پا گیر است و در اتاق جا نمی شود حتما آن را کنار بگذارید. در مواقعی که نوزاد به گریه می افتد و شما سعی می کنید زود خودتان را به آن برسانید وسایل دست و پا گیر در سر راه شما مانع از این می شود که شما زود نوزاد خود را در آغوش بگیرید. بنابراین حذف وسایل غیر ضروری و دست و پا گیر از اتاق کودک اهمیت بالایی در دکوراسیون اتاق نوزاد دارد.

نورپردازی

سخن پایانی

ایجاد یک فضای پرورش دهنده و زیبا در دکوراسیون اتاق نوزاد اهمیت بالایی در رشد نوزاد دارد. وقتی صحبت از تزئین نوزاد می شود، انتخاب یک کاغذ دیواری های مناسب، فضای آرامبخش تری را در اتاق نوزاد ایجاد می کند. در زمان طراحی اتاق نوزاد به این نکته دقت داشته باشید که نوزاد به خیلی از وسایل احتیاج پیدا نمی کند و شما مجبور نیستید که از همان ابتدا همه وسایل را برای آن خریداری کنید. توجه به این نکته بسیار مقرون به صرفه خواهد بود به این دلیل که نیاز به هزینه اضافی برای خرید وسایل نیست
یکی از ضروری ترین عوامل در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد ، رنگ است. رنگ‌های ملایم و آرام موجب آرام تر کردن نوزاد می شود و موجب خواب مفید آور در طول روز نیز می شود.
ما در این مقاله ایده هایی را مطرح کردیم تا با بکارگیری آنها بتوانید اتاق نوزاد خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

سوالات متداول

دکوراسیون یک روند محبوب در دکوراسیون اتاق کودک است و حسی مدرن و بازیگوش به فضا می بخشد و در عین حال محیطی محرک برای کودک ایجاد می کند. بنابراین با بکار بردن کاغذ دیواری و اسباب بازی هایی مطابق با رنگ و دیوار کاغذی سبک جدیدی در اتاق نوزاد ایجاد کرد.

سایه‌های ملایم و آرام‌بخش همچون آبی روشن و متوسط موجب آرامش و همچنین خواب راحت نوزاد می شود. رنگ آبی برای کاهش اضطراب و بی قراری های نوزاد خوب عمل کند و همچنین موجب فراهم کردن فضای آرامبخش برای خواب راحت نوزاد می شود.

بکار بردن یک فرش رنگارنگ، کاغذ دیواری صورتی و سفید طرح‌دار، یک چراغ آویز فلزی با رنگ صورتی و طرح دار حال و هوای شادی را در اتاق نوزاد ایجاد می کند. البته همه این موارد در کنار تخت خواب و کاغذ دیواری به رنگ صورتی و سفید فضای جذاب تری را به اتاق نوزاد می بخشد

در همان ابتدای کار شروع دکوراسیون اتاق نوزاد بهتر است در صورت امکان، اتاقی آرام و روبه آفتاب را انتخاب کنید از طرفی بهتر است نزدیک به اتاق خواب شما باشد.
شما با بکار بردن رنگ، کاغذ دیواری، کفپوش، فرش کودکانه و اسباب بازی ها جذاب می توانید فضای اتاق نوزاد را جذاب تر کنید.

بله کودک از همان بدو تولد به بعد سعی می کند رنگ های را تشخیص بدهد و در واقع با رنگ ها قبل از هر چیز ارتباط برقرار می کند.

Rate this post