توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی

شاید بخواهید بدانید توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی، یا این که بخواهید بدانید توالت فرنگی چه تفاوتی با توالت ایرانی دارد. گاهی اوقات افراد به دلیل داشتن زانو درد از توالت فرنگی استفاده می کنند و برخی مواقع نیز به دلیل ظاهر زیبا و مدرن این توالت ها بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند و در حقیقت اکثر افراد تفاوت عمده میان این دو توالت را نمی دانند. برای شناخت بیش تر آن ها و پاسخگویی به سوالاتی که ذهن شما را در این زمینه به خود مشغول کرده اند، بهتر است که تا پایان مقاله همراه ما باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟

در ادامه می فهمید که توالت فرنگی برای شما مناسب تر است یا توالت ایرانی

فهرست مطالب

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم

همه چیز درباره این که توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی

گاهی افراد می پرسند که توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که هر یک از این دو نوع توالت دارای مزایا و معایبی هستند و نمی توان هیچ یک از آن ها را نسبت به دیگری بهتر دانست. بزرگ ترین عیب توالت ایرانی این است که زانو ها را در فشار قرار داده و می تواند بعد از گذشت مدت زمان طولانی سبب احساس درد و ناراحتی در افراد شود. اگر بخواهیم راجع به مزایا و معایب استفاده از توالت ایرانی اطلاعاتی به دست آوریم باید بگوییم که این نوع توالت ها دارای سه مزیت عمده هستند:

  • دفع راحت تر : افراد بر روی این توالت ها به گونه ای می نشینند که روده راحت تر می تواند عملیات دفع را انجام دهد از این رو دفع با استفاده از این نوع توالت ها راحت تر انجام می شود. این در حالی است که در توالت های فرنگی دفع سخت تر می باشد. در این نوع توالت ها مقعد در زاویه ۹۰ درجه قرار گرفته و همین موضوع سبب می شود تا دفع سخت تر انجام شود. از این رو احتمال بروز بواسیر و مشکلات گوارشی در افرادی که از توالت فرنگی استفاده می کنند بیش تر می باشد.
  • زمان نشستن کم تر : است طبق تحقیقاتی که انجام شده است، افرادی که از توالت ایرانی استفاده می کنند معمولا بعد از گذشت ۵۱ ثانیه روده آن ها به طور کامل دفع را انجام می دهد این در حالی است که همین افراد هنگام استفاده از توالت فرنگی به زمانی در حدود ۱۱۴ تا ۱۳۰ ثانیه زمان احتیاج دارند.
    اگر بخواهید معایب استفاده از توالت ایرانی را بدانید، باید بگوییم که این نوع توالت ها در کنار مزیت های زیادی که دارد می تواند سبب افزایش فشار در ناحیه زانو ها شود و فرد هنگام استفاده از این نوع توالت ها در قسمت زانو و پا ها کمی احساس درد داشته باشد.
  • احتمال عفونت کم تر است : در توالت های ایرانی هیچ گونه تماسی بین بدن فرد و سنگ توالت وجود ندارد در نتیجه احتمال بروز عفونت و یا بیماری های قارچی در افرادی که از این نوع توالت ها استفاده می کنند بسیار کم تر می باشد.

مزایا و معایب استفاده از توالت فرنگی

برای این که بدانید توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی بهتر است که با مزایا و معایب توالت فرنگی نیز بیش تر آشنا شویم. این نوع توالت ها دارای مزایای زیادی هستند، نشستن بر روی این نوع توالت ها بسیار راحت می باشد و فرد فشار کم تری را در قسمت زانو و مفاصل بدن خود تحمل می کند. این نوع توالت ها در عین حال که می تواند به افراد کمک کنند که در هنگام اجابت مزاج احساس راحتی بیش تری داشته باشند، با معایبی نیز همراه هستند.
از آن جایی که فرد هنگام استفاده از این توالت ها بر روی توالت نشسته و با سنگ توالت تماس پیدا می کند، احتمال بیماری های پوستی، عفونت و بیماری های قارچی در آن ها افزایش می یابد. از طرفی زاویه نشستن بر روی این صندلی ها به گونه ای است که فشار زیادی به مقعد وارد می کند و در نتیجه فرد هنگام اجابت مزاج اذیت می شود.

مزایا و معایب استفاده از توالت فرنگی

انتخاب بهترین نوع توالت برای افراد مختلف

زمانی که می خواهید بدانید توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی باید به این نکته دقت داشته باشید که ویژگی های جسمی فردی که می خواهد از این توالت ها استفاده کند نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاید افراد سالم و جوان هنگام استفاده از توالت ایرانی هیچ مشکلی نداشته باشند و هنگام استفاده از آن کاملا راحت باشند اما استفاده از این نوع توالت ها برای افراد مسن و یا بیمار، کاری سخت و درد آور خواهد بود.
همچنین خانم های باردار به دلیل داشتن شکمی بزرگ نمی توانند به راحتی از این توالت ها استفاده کنند و اذیت می شوند. از این رو برای کاهش فشار و درد، این افراد هنگام اجابت مزاج بهتر است که از توالت های فرنگی استفاده کنند تا کم تر اذیت شوند و راحت تر باشند. اما اگر یک فرد سالم هستید که هنگام استفاده از توالت ایرانی احساس درد در زانو و پا ها نمی کنید، قطعا این محصول می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد و با استفاده از آن می توانید اجابت مزاج راحت و سریع تری داشته باشید.

انتخاب بهترین نوع توالت برای افراد مختلف

کلام آخر

برخی افراد از اطرافیان خود می پرسند که توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که هریک از این توالت ها دارای مزایا و معایبی هستند و افراد با توجه به شرایط جسمی خود می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند. بهتر است که افراد مسن، بیمار و همچنین خانم های باردار از توالت های فرنگی استفاده کنند تا احساس درد و فشار کم تری در قسمت پا ها داشته باشند. اما افراد سالم برای اجابت مزاج سریع و راحت می توانند توالت ایرانی را انتخاب کنند زیرا این نوع توالت ها به گونه ای طراحی شده اند که فرد را در حالت مناسبی قرار می دهند و روده ها راحت می توانند عملیات دفع را انجام دهند.

سوالات متداول

در مسافرت ها استفاده از توالت های تاشو می تواند بهترین گزینه باشد. فرد می تواند یکی از این نوع توالت ها را با خود به همراه داشته باشد تا از این طریق بهداشت را رعایت کند و اجابت مزاج راحت تری در سفر داشته باشند.

قبل از استفاده از آن، بهتر است که توالت را کاملا تمیز بشویید. همچنین دقت داشته باشید که هنگام نشستن بر روی این نوع توالت ها در زاویه ۳۵ درجه نسبت به زمین قرار بگیرید و یا این که با کمک چهار پایه، پاهای خود را بالا تر بیاورید.

زیرا این توالت ها به گونه ای طراحی شده اند که مقعد در زاویه ۹۰ درجه قرار گرفته و در نتیجه هنگام اجابت مزاج فشار زیادی را باید تحمل کند. برای جلوگیری از این مشکل باید زاویه بدن خود را کاهش داده و در زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه بر روی توالت بنشینید.

Rate this post