جذاب ترین ایده طراحی بالکن خانه

داشتن یک فضای خلوت و دنج در یک فضای آزاد و نورگیر در بالکن خانه می تواند گزینه خوبی برای گذراندن تایم آزاد شما در طول روز باشد. با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و نبود نور طبیعی و هوای آزاد در این ساختمان ها طراحی بالکن خانه ایده خوبی برای بهره مند شدن از نور طبیعی خورشید در فضای آزاد خواهد بود. ایده های متنوعی برای طراحی بالکن خانه وجود دارد که ما در ادامه چند ایده طراحی بالکن خانه را برای شما بیان می کنیم تا با توجه به این ایده های جذاب بتوانید بالکن خانه خود را به بهترین شکل طراحی کنید و از یک فضای دنج و آرام به بهترین شکل بهره مند شوید. پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟

در ادامه با چند ایده جذاب برای طراجی بالکن در خانه آشنا خواهید شد

فهرست مطالب

معرفی چند ایده طراحی بالکن خانه

با طراحی چند ایده جذاب و ناب می توان بالکن خانه را به یک محیط دلباز و حیاط خلوت تبدیل کرد تا شما بتوانید لحظاتی پر انرژی در آن را به خوبی سپری کنید. ایده هایی که در طراحی بالکن خانه بکار می رود متنوع است برخی شیک، عاشقانه، مدرن و رمانتیک است که بستگی به سلیقه خود می توانید هر کدام را که مایل بودید انتخاب کنید. طراحی بالکن در بازسازی ساختمان هم می تواند چهره بسیار جذاب تری به ساختمان جدید شما بدهد. در ادامه چند ایده جذاب برای طراحی بالکن خانه را برای شما بیان می کنیم.

معرفی چند ایده جذاب برای طراحی بالکن خانه

تبدیل بالکن به یک باغچه کوچک

اگر به باغچه و نگهداری از گل ها و گیاهان رنگارنگ علاقه دارید و از طرفی در خانه خود فضای زیادی برای این کار ندارید نگران نباشید بلکه می توان با ترفندهای زیرکارانه بالکن خانه خود را به باغچه تبدیل کنید. برای سرسبز دیده شدن بالکن خانه می توانید کف آن را چمن مصنوعی بپوشانید و در گلدان های زیبا و شیک گل های زیبا و رنگارنگ بکارید. شما با بکار بردن چند راهکار ساده و کم هزینه می توانید بالکن خانه را به یک باغچه زیبا و سرسبز تبدیل کنید و در کنار عزیزانتان از آن لذت ببرید.
گیاهان خود حرف های زیادی برای گفتن دارند و با بکار بردن گل ها و گیاهان رنگارنگ بالکن خانه شما به یک باغچه سرسبز و اسرار آمیز تبدیل خواهد شد که با نشستن در آن احساس خوبی خواهید داشت.

قرار دادن ناهارخوری در بالکن

یکی دیگر از ایده برای طراحی بالکن در خانه، قرار دادن ناهار خوری در بالکن است. شما می توانید ناهارخوری خود را در بالکن خانه قرار دهید و سایه ای در آن ایجاد کنید تا بتوانید در آرامش بیشتری ناهار خود را در بالکن میل کنید. البته برای حس بهتر و در آمیختن رنگ ها در بالکن می توانید یک ظرف آبی رنگ و گلدان قرمز روی میز قرار دهید تا تصویر زیباتری از میز ناهارخوری را در بالکن نظاره گر شوید.

نصب تاب در بالکن

اگر بالکن خانه شما فضای آزادتری داشته باشد بهتر است یک تاب کوچک و جمع و جوری در فضای بالکن نصب کنید و با کوسن ها و بالشتک های رنگی آن را تزئین کنید. در زمان های که خسته از سرکار برمی گردید نشستن در تاب و چند لحظه بستن چشمهایتان آرامش خاصی به شما خواهد داد و خستگی کار را از شانه های شما برخواهد داشت.

استفاده از وسایل قدیمی باغبانی

این ایده جذاب برای طراحی بالکن خانه نقش بسزایی در زیبا نشان دادن بالکن خانه دارد. وسایل قدیمی و دور ریختنی باغبانی ابزارهای ساده اما کاربردی هستند که می توان با استفاده از آن سبک زیبا و جذابی از طراحی را در فضای بالکن خانه ایجاد کرد. به طور مثال استفاده از یک چرخ قدیمی ساده و رنگی بهترین ابزار است که آن را در یک گوشه از بالکن قرار دهید و آن را با گل های رنگی و زیبا تزئین کنید.

آویز کردن گیاهان

در فضای باز و کوچک بالکن خانه می توانید گل ها و گیاهان رنگی مورد علاقه تان را به دیوار بالکن آویزان کنید. البته استفاده از چمن مصنوعی موجب ایجاد فضای شاداب تر و زیباتر در فضای بالکن می شود. می توان بدون اینکه در فضای بالکن شلوغ کاری کرد گل ها و گیاهان را به دیوار آن آویزان کرد و محیط دنج و ایده آلی را برای خوردن یک فنجان قهوه در فضای بالکن ایجاد کرد.

استفاده از آینه های دکوری

استفاده از آینه های دکوری به جای آثار هنری بر روی دیوار بالکن نمای زیبایی را به دیوار بالکن می دهد که موجب بزرگ و دلباز نشان دادن فضای بالکن می شود. نصب آینه های دکوری بر روی دیوار بالکن منظره زیبایی را به بالکن می دهد.

استفاده از درب شیشه ای

یکی دیگر از ایده های جذاب برای طراحی بالکن خانه، استفاده از درب های شیشه ای به همراه چارچوب های فولادی و نمای کرومیک است. با پیاده سازی این ایده طراحی مینیمالیستی را در فضای بالکن خانه ایجاد می کنید.

انتخاب رنگ درست در طراحی بالکن

کنار هم قرار گرفتن رنگ ها در دیزاین بالکن فکر جالب و خوبی است. در انتخاب رنگ ها باید دقت بیشتری داشته باشید. رنگ های ملایم و خنثی برای رنگ کردن نرده های بالکن گزینه های خوبی هستند البته اگر مایل باشید می توانید از رنگ های نرم و خنثی و همچنین رنگ های پاستلی ملایم نیز استفاده کنید.

انتخاب رنگ درست در طراحی بالکن

سخن پایانی

این روزها زندگی آپارتمان نشینی روز به روز در حال افزایش است و همین علت باعث می شود که ساکنین ساختمان ها از فضای باز و نور کافی خورشید بی بهره باشند. البته می توان با بکار بردن چند ایده جذاب و جدید بالکن خانه را به یک فضای آرام و دنج تبدیل کرد با طراحی چند ایده جذاب و ناب می توان بالکن خانه را به یک محیط دلباز و حیاط خلوت تبدیل کرد تا شما بتوانید لحظاتی پر انرژی در آن را به خوبی سپری کنید. ایده هایی که در طراحی بالکن خانه بکار می رود متنوع است برخی شیک، عاشقانه، مدرن و رمانتیک است که بستگی به سلیقه خود می توانید هر کدام را که مایل بودید انتخاب کنید.
در واقع با چند ایده جذاب برای طراحی بالکن خانه شما می توانید فضای باز و دنجی داشته باشید که بتوانید با نشستن در بالکن کتاب مورد علاقه خود را در کنار یک قهوه دلچسب مطالعه کنید. ما در این مقاله چند ایده جذاب برای طراحی بالکن را برای شما بیان کردیم تا شما با بکار بردن این ایده ها بتوانید بالکن خانه خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

سوالات متداول

بله.بالکن ها فضای بازتری در ساختمان هستند که اغلب برخی بزرگ و برخی نیز متراژ کمتری دارند اما ایده های طراحی بالکن خانه زیاد است و شما می توانید بالکن خانه خود را با بکار بردن ایده های جذاب و نو به بهترین شکل طراحی کنید.

به طور مسلم داشتن یک بالکن زیبا و محیط دنج و آرام بخش خالی از لطف نیست. شما می توانید با پیاده سازی ایده های جذاب بالکن خانه خود را به یک فضای زیبا و جذاب تر تبدیل کنید و اوقاتی که خسته از کار و فعالیت روزانه شدید در آنجا بنشینید و برای رفع خستگی قهوه ای بنوشید.

استفاده از گل ها و گیاهان رنگارنگ و آویزان کردن آنها بر روی دیوار بالکن، استفاده از وسایل دور ریختنی و جالب باغبانی، نورپردازی زیبا در کنار رنگ های متنوع و چمن مصنوعی از جمله این عناصر هستند.

Rate this post