اجاره آپارتمان بازسازی شده به چه صورت است؟

در تمامی دنیا اجاره نشینی به یک امر بسیار رابج تبدیل شده است. با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت آن هم در شهرهای بزرگ و مراکز استان، بسیاری از افراد به دلیل افزایش قیمت خرید مسکن، به دنبال خانه یا آپارتمانی برای اجاره هستند. در تمامی شهرهای ایران خانههایی با سال ساخت متفاوت و متراژهای مختلف وجود دارد که برای اجاره هستند. اما با توجه به شرایط امروز، قیمت مسکن برای رهن و اجاره نیز بسیار افزایش یافته است و فاکتورهای مهمی در این زمینه دخیل هستند.

به صورت کلی فاکتورهای خاصی بر روی قیمت یک ملک برای اجاره تاثیر میگذارد که یکی از آنها سال ساخت خانه، امکانات آن، منطقهای که خانه در آن قرار گرفته است، بازسازی خانه ومیباشد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که آپارتمانهای نوساز نسبت به آپارتمانهای قدیمی ساز، اجاره بهای بیشتری دارند و ممکن است بسیاری از افراد از پس این اجاره بها بر نیایند. اما به خاطر داشته باشید که برخی از آپارتمانهای قدیمی بازسازی شده اجاره بهای کمتری نسبت به آپارتمانهای نوساز دارند. به همین دلیل در این مطلب نیز قصد داریم به اجاره آپارتمان بازسازی شده بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اجاره آپارتمان بازسازی شده یه چه صورت است؟

به بازسازی ساختمان خود نیاز دارید؟؟
روی دکمه بالا کلیک کنید
در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟

با تمامی موارد مربوط به اجاره آپارتمان بازسازی شده که به شما کمک می کند آشنا می شوید

فهرست مطالب

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟

اجاره آپارتمان بازسازی شده:

همان گونه که در بخش مقدمه این مقاله اشاره داشتهایم، اجاره آپارتمانهای بازسازی شده نسبت به خانههای نوساز کمتر است. از آنجایی که افراد به دنبال خانهای شیک و مقرون به صرفه برای اجاره یا رهن هستند، بنابراین آپارتمانهای بازسازی شده (حتی با سال ساخت بالا) گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد جامعه میباشد.

اگر شما نیز صاحب یک ملک قدیمی ساز هستید و ملک شما به قیمت مناسب اجاره نمیرود؛  بهتر است که به بازسازی ساختمان در تهران یا شهرستان ها بپردازید ،  زیرا به صورت کلی بازسازی آپارتمانهای قدیمی ساز و اجاره آنها، هم به نفع مستاجران و هم به نفع مالکان است. زیرا مستاجران هزینه کمتری نسبت به خانههای نوساز پرداخت میکنند و مالکان نیز هزینه بیشتری نسبت به خانه قدیمی که بازسازی نشده، دریافت خواهند کرد.

بازسازی آپارتمان چیست؟

به طور قطع تاکنون نام بازسازی آپارتمان را شنیدهاید و یا درباره آن اطلاعاتی دارید. به صورت کلی بازسازی ساختمان، آپارتمان یا یک خانه، به مجموعه اقداماتی اطلاق میگردد که به صورت جزئی یا کلی باعث نوسازی خانه خواهد شد. در این بازسازی یک سری تغییرات چه از لحاظ معماری و عمرانی و چه از لحاظ تاسیساتی انجام میشود که ثمره آن، خانهای شیک، نو و قابل سکونت است. نکته قابل توجه این است که بازسازی آپارتمان یا خانه معمولا در بخشهای مختلف ساختمان که به بازسازی نیاز دارند، انجام خواهد شد. به صورت کلی حتی یک نقاشی ساده یا کاغذ دیواری دیوارها و یا حتی تعویض سرامیک و سنگ کردن خانه، جزو بازسازی محسوب میشود. از سوی دیگر، به ایجاد تغییرات در پلان سازه و همین طور بخشهای مختلف آن نیز بازسازی اطلاق میگردد.

انجام بازسازی خانه به سلیقه شما و همچنین میزان بودجهای که برای این کار اختصاص دادهاید اهمیت دارد. اگر به دنبال بازسازی اساسی ملک خود هستید، باید با مهندسان و متخصصان در این حوزه مشورت کنید، به خصوص اگر ملک شما سال ساخت بالایی داشته باشد.

بازسازی آپارتمان چیست؟ (2)

بازسازی آپارتمانهای قدیمی، قبل از اجاره دادن:

به صورت کلی یکی از اصلیترین و مهمترین دلایل برای بازسازی آپارتمانها و خانهها، قدیمیبودن آن است. در واقع اگر خانه شما نوساز باشد یا سال ساخت پایینی داشته باشد، هرگز به فکر بازسازی اساسی آن نخواهید بود و در نهایت تعویض یک کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی مجدد خانه کل بازسازی خانه نوساز شما را در بر خواهد گرفت. باید اشاره شود که هر چه سن یک بنا بیشتر باشد، میزان فرسودگی و خرابی آن نیز به طور قطع بیشتر خواهد بود!

بسیاری از آپارتمانهای قدیمیو فرسوده ممکن است قابل سکونت باشند و همچنان بتوان از آنها استفاده کرد، اما به دلیل عمر بالایی که دارند، بی شک بدون مشکل و دردسر نیز نخواهند بود. معمولا آپارتمانهای قدیمی سازی که بازسازی نشدهاند بر کیفیت زندگی افراد نیز تاثیر میگذارد. بسیاری از مستاجران نیز به دنبال خانهای تمیز و مناسب برای زندگی هستند و به دنبال خانههایی بسیار قدیمی نخواهند رفت. بنابراین شما به عنوان مالک یک خانه قدیمی بهتر است که قبل از اجاره دادن ملک خود، آن را بازسازی کنیدزیرا اجاره آپارتمان بازسازی شده بسیار راحت تر است و همچنین کیفیت زندگی مستاجران را تامین می کنید و می توانید ملک خود را با قیمت بهتری اجاره دهید.

کدام آپارتمانها نیاز به بازسازی اساسی دارند؟

منظور از بازسازی اساسی، بازسازی معماری، تاسیساتی و همچنین مقاوم سازی سازه است. بسیاری از آپارتمانها حتی اگر مقاوم سازی برای آنها انجام نشود، نیاز به بازسازی اساسی از لحاظ معماری و تاسیساتی دارند. در واقع یکی از مهمترین دلایل برای بازسازی اساسی آپارتمانها پلان و نقشه نامناسب و خرابی و فرسودگی تاسیسات منزل است!

همانگونه که میدانید با گذشت زمان طراحیمعماری خانهها دستخوش تغییر خواهد شد. به عنوان مثال خانهای با طراحی 20 سال پیش که به عنوان طراحی مناسب و خانهای زیبا تلقی میشد، امروز ممکن است به عنوان یک خانهای قدیمی با طراحی نامناسب شناخته شود! امروزه بسیاری از افراد، نه تنها دکوراسیون داخلی دهههای گذشته را نمیپسندند، بلکه تحت هیچ شرایطی نمیخواهند در خانههایی با دکوراسیون بسیار قدیمی زندگی کنند! بنابراین موجران برای این که بتوانند راحتتر برای خانههای خود مستاجر پیدا کنند، باید به دنبال بازسازی و نوسازی ملک خودشان باشند. لازم به ذکر است که اجاره دادن ملکهای بازسازی شده بسیار سریعتر از ملکهایی است که بازسازی نشدهاند!

کدام آپارتمان‌ها نیاز به بازسازی اساسی دارند؟

مهمترین دلیل بازسازی آپارتمان قبل از اجاره:

به صورت کلی اصلیترین و مهم‌‎ترین دلیل بازسازی آپارتمانهای فرسوده و قدیمی پیش از اجاره دادن آنها، افزایش قیمت اجاره بهای این خانهها میباشد. خانههای قدیمی که بازسازی نشدهاند و امکانات مناسبی را در اختیار مستاجران قرار نمیدهند، با قیمت مناسب اجاره نخواهند رفت! بلکه اجاره دادن این سبک از خانهها بسیار سخت و زمانبر است. اما کافیست که شما خانه قدیمی خود را بازسازی کنید. در این صورت میتوانید خانه خود را با قیمت مناسبتری رهن و اجاره دهید.

همانگونه که در بخشهای قبل اشاره کردهایم، اجاره آپارتمانهای بازسازی شده هم برای مستاجران و هم برای موجران نفع دارد. مستاجران میتوانند با قیمتی کمتر از قیمت خانههای نوساز، یک آپارتمان با امکانات مناسب را تهیه کنند و از طرف دیگر نیز مالکان میتوانند با بازسازی منزل و آپارتمان خود، آن را با قیمت بالاتری رهن و اجاره دهند

سخن پایانی:

اجاره آپارتمان بازسازی شده نسبت به آپارتمان قدیمیای که بازسازی نشده است، بسیار راحتتر خواهد بود. شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازسازی ساختمان به وبسایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.

سوالات متداول

بله! قیمت فروش و اجاره اپارتمان‌‎ها و خانههایی که بازسازی شدهاند نسبت به سایر خانههای قدیمی بیشتر خواهد بود.

بله! قیمت اجاره بهای خانههای بازسازی شده قدیمی از خانههای نوساز کمتر خواهد بود. به دلیل آنکه خانههای نوساز هم سال ساخت کمتری دارند و هم ممکن است امکانات بیشتری داشته باشند.

قطعا بله! زیرا مستاجر انتظار دارد وقتی خانهای را اجاره میکند، همه قسمتهای آن صحیح و سالم باشند. به هر میزان که این بازسازی گستردهتر باشد؛ به طور قطع اثر بیشتری در اجاره بها دارد.

Rate this post