اتاق خواب مستر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در گذشته طراحی خانه ها به شکل حالا نبود و هر خانه ای نهایتا یک حال و یک الی دو اتاق خواب بیشتر نداشت. اما امروزه طراحی به کار رفته در خانه ها متفاوت تر از گذشته است. این روزها اکثر افراد متقاضی خانه ای هستند که تعداد اتاق بیشتری داشته باشد در واقع جادارتر و دلبازتر باشد. ویلاها، هتل ها و خانه های لوکس طراحی منحصر به فردی دارند و همگی آنها دارای اتاق خواب مستر هستند.

شاید با خود بگویید اتاق خواب مستر چیست ، اتاق مستر یکی از جادارترین و در واقع بزرگترین اتاق در یک خانه است که نسبت به سایر اتاق ها متراژ بیشتری دارد. با توجه به متراژ بالای اتاق مستر در آن، سرویس بهداشتی، کلوزت و کمد و دیگر امکانات رفاهی در آن موجود است. اتاق مستر باید فضای بیشتری داشته باشد تا بتوان علاوه بر این موارد، تخت خواب و کمد آینه را در آن قرار داد. این اتاق، بیشتر مختص والدین است تا آنها بتوانند از چنین امکانات رفاهی استفاده کنند.مستر در اصلاح ساخت و ساز به معنی چند منظوره و کاربرد چندگانه است. خوبی این اتاق این است که چندین نیاز افراد را به طور همزمان برآورده می کند. در این مقاله به بررسی اتاق مستر از زوایای مختلف می پردازیم.

اتاق خواب مستر چیست

به بازسازی و دکوراسیون داخلی نیاز دارید؟؟
روی دکمه بالا کلیک کنید
در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم؟

در ادامه با کاملا با پاسخ اتاق خواب مستر چیست و تمامی ویژگی های اتاق خواب مستر و اصول طراحی آن آشنا می شوید.

فهرست مطالب

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم

ویژگی های یک اتاق خواب مستر مناسب:

شما می توانید در بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه خود اتاق خواب مستر را به آن اضافه کنید اتاق خواب مستر ویژگی های زیادی دارد که در زیر با آن آشنا می شوید :

  • اتاق خواب های مستر باید فضای کافی برای تخت خواب دو نفره را داشته باشد.
  • طیف رنگی دیوار در اتاق خواب های مستر باید سبز، صورتی و رنگ آبی باشد.
  • داشتن کلوزت روم ها در اتاق خواب بهترین مکان برای نگهداری لباس به حساب می آید که لباس ها مرتب و تمیز یک جا در آن قرار می گیرند.
  • برای آرامش بیشتر اتاق خواب باید از آویزان کردن وسایل با رنگ های متفاوت خودداری کنید.

یکی از ویژگی های مطلوب مستر روم، متراژ بالا است زیرا هر چقدر فضای مستر روم بزرگ تر باشد می توان امکانات بیشتری را در آن طراحی کرد. در خانه، مستر روم ها اهمیت بالایی دارند به همین دلیل در طراحی آن باید حساسیت بیشتری به خرج دهید تا در نهایت بتوانید از امکانات مستر روم بهره مند شوید.

ویژگی های اتاق خواب مستر مناسب

مقایسه اتاق خواب مستر با اتاق خواب های معمولی:

اگر بخواهیم توضیح دهیم اتاق خواب مستر چیست باید آن را با اتاق خواب های معمولی مقایسه کنیم متوجه کارایی بالای مستر روم خواهیم شد. اتاق مستر یا همان اتاق خواب با امکانات بالا مختص والدین است . البته درب این اتاق از داخل قفل می شود و این خوبی را دارد که بچه های بازیگوش نتوانند آن را از بیرون قفل کنند. البته در زمان طراحی اتاق مستر یک کمد درون اتاق خواب یا در کنار راهرو نصب می شود. برای بالا بردن امنیت در اتاق مستر آن را در کنار پله های اضطراری، طراحی می کنند به این دلیل که در مواقع خطر آتش سوزی بتوان سریع از خانه خارج شد. اتاق مستر دارای سرویس بهداشتی و حمام است که مختص والدین بوده و دیگران نمیتوانند از آن استفاده کنند.

برای اینکه دمای اتاق مستر بالا یا پایین نرود سیستم گرمایشی و سرمایشی آن باید کیفیت بالایی داشته باشد. در برخی از خانه ها رفتن به بام سبز خانه یا پشت بام تنها از طریق اتاق خواب مستر انجام می شود. دکوراسیون داخلی و رنگ به کار رفته در اتاق مستر می تواند متفاوت تر از سایر اتاق ها باشد. با توجه به فضای زیاد در اتاق خواب مستر امکان قرار دادن یک تخت خواب دو نفره در این اتاق هست.

مقایسه اتاق خواب مستر با اتاق خواب های معمولی

اصول طراحی اتاق خواب مستر:

دانستن اصول طراحی اتاق خواب مستر به پاسخ سوال اتاق خواب مستر چیست کمک زیادی می کند. اگر اتاق مستر شما کوچک است می توانید با قرار دادن یک تخت خواب دو نفره ، قفسه و کمد آن را مرتب تر و جادارتر نشان دهید. البته اگر اتاق خواب مستر شما متراژ بیشتری دارد شما می توانید امکانات بیشتری از قبیل مبل را نیز در طراحی خانه به کار بگیرید. برای بزرگ تر نشان دادن مستر روم می توانید آینه ای در ابعاد بزرگ تر بالای تخت استفاده کنید. نور پردازی نیز یکی از اصول اصلی اتاق مستر است شما می توانید با استفاده از چراغ های آویز در ابعاد و اشکال متنوع این اتاق را تزئین کنید.

آینه یکی از عناصر مهم در زیباتر نشان دادن مستر روم ها است.  انعکاس نور از آینه زیبایی خیره کننده ای را به فضای اتاق می بخشد. البته برای اینکه آینه ای که به کار می برید فضای زیادی اشغال نکند و هم زیباتر خودش را نشان دهد بهتر است روی کمدهای دیواری، آینه را نصب کنید. قرار دادن یک صندلی راحت و آرامبخش زیبایی مستر روم را دو چندان می کند. همیشه رنگ های روشن بازتاب بهتری از فضا را ارائه می دهند. بنابراین شما در طراحی اتاق خواب مستر می توانید از رنگ هایی همچون سبز، آبی و صورتی استفاده کنید. به کار بردن آباژور و لوستر نیز در گوشه هایی از مستر روم ها تاثیر زیادی در زیباسازی فضای اتاق دارد.

سخن پایانی:

خانه های ویلایی و لوکس با توجه به ابعادی که دارند دارای یک الی چندین اتاق خواب مستر هستند. مستر روم در واقع بزرگ ترین اتاق خواب یک خانه است که مختص والدین می باشد. بیشتر خانه های مدرن برای رفاه هر چه بیشتر ساکنین دارای یک الی چندین مستر روم هستند.  در مستر روم ها امکاناتی از قبیل تخت خواب، کلوزت، سرویس بهداشتی، حمام ، کمد دیواری ، قفسه و سایر امکانات رفاهی تعبیه می شود.امیدواریم در این مقاله کاملا با پاسخ اتاق خواب مستر چیست آشنا شده باشید.

سوالات متداول

با وجود اتاق مستر در خانه می توان از امکانات رفاهی بیشتری بهره مند شد.

مستر در لغت به معنی سرور، بزرگوار و مجلل است. خانه ای که مستر روم داشته باشد مجلل و باشکوه است.

متراژ مستر روم ها در هر خانه ای متفاوت تر از خانه دیگر هست. در واقع متراژ آن به متراژ کل خانه بستگی دارد . یک مستر روم خوب باید متراژ بیشتری داشته باشد تا بتوان همه امکانات در آن برای رفاه حال ساکنین فراهم کرد.

5/5 - (1 امتیاز)