اداری لیتوس (سعادت آباد)

طراحی داخلی پروژه لیتوس

واحد اداری لیتوس (سعادت آباد)

فضای کاری متفاوت با رنگ و چوب

 

سکانس اول : تقسیم فضایی

پروژه مثلث سبز، دفتری برای  شرکت صادرات در منطقه سعادت اباد تهران واقع در ساختمانی نوساز بود با متراژ 125 متر مربع و یک اتاق. برای تقسیمات فضایی و  اختصاص فضاهای مختلف به هر کاربری در ابتدا فضای مدیریتی از فضای کارمندان جدا شده و نقطه عطف این دو فضا اتاق جلسات و گفتگو در نظر گرفته شد. سپس بازسازی و دکوراسیون داخلی شروع شد.

فضای منشی و فضای انتظار مراجعین با توجه به عمکرد نزدیک به ورودی و نزدیک اتاق مدیریت قرار گرفت.

دفتر تجاری
راهروی شرکت لیتوس
شرکت اداری لیتوس

سکانس دوم : هندسه

در طراحی این پلان از خط مورب در اتاق جلسات در کنار خطوط قائم و صاف در مابقی فضاها استفاده شده که بیانگر این معانی مبیاشد خطوط مورب به معنای جنبش و حرکت و هیجان که برای ایجاد هیجان و سرزندگی مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از فرم مستطیل برای محیط ثبات و ایستایی می بخشند.

محیط کار اداری
محیط اداری
اتقاق اداری

سکانس سوم : چوب و رنگ

چوب فضای گرم , صمیمی و آرامش بخشی را ایجاد کند قدرتی که متریال چوب دارد این است که حس در طبیعت بودن را به داخل فضای شهری و خشک صنعتی دنیای امروز ما را وارد می کند و از همین رو بسیار دلچسب و پر طرفدار می باشد.در طراحی داخلی فضای موجود از هم نشینی چوب و رنگ سبز تیره به طور اغراق آمیزی برای جدا کردن کاربری های متفاوت یک دفتر کار استفاده شده است، استفاده از این رنگ، برای اشخاصی که دچار افسردگی یا استرس‌های روزانه هستند توصیه می‌شود و همچنین رنگ سبز، حس توازن و تناسب را در ذهن انسان تداعی می‌کند.

دفتر کار
دفتر کار
دفتر آموزش